Tuesday, September 9, 2014

GLA Complex Penyebab Cyst dan Rahim Bengkak?!


Isu GLA complex vs cyst jadi bualan hangat setelah seseorang individu bergelar cikgu mem viral kan akan pengalaman beliau beserta rantaian mesej2 yang disembunyikan identiti tentang pengalaman buruk mengambil GLA terus rahimnya menjadi bengkak dan cyst membesar. Fuh bikin kecoh di Facebook!


Gla Complex Shaklee

GLA ada KKM nampak tak, takkanlah product yang ada KKM bahaya kan badan kita kan kan?

Ramai juga customer sy yang mohon penjelasan. Alhamdullilah tak sangka mereka sangat positif tidak bertindak membuta tuli tanpa usul periksa. Sedikit sebanyak isu ini telah merosakkan nama baik Shaklee dan secara langsung menimbulkan kegusaran para pengguna GLA complex.


Bagi mereka yang inginkan info lanjut tentang post hangat tersebut boleh KLIK di sini.


Pandangan peribadi saya berhati- hati lah dalam menyebarkan sesuatu maklumat termasuklah mereka-mereka yang suka klik button 'share'. Ingat apa yang anda sampaikan itu jika tidak benar akan menjadi FITNAH.


Seeloknya kita bercakap berlandaskan dengan ilmu dan concrete evidence bukan berdasarkan pengalaman atau perspektif individu semata.


Jika tiada bukti kukuh seperti kajian klinikal, atau laporan perubatan, tuduhan tersebut dikira tak berasas. Pergi court pun takde sape nak layan beb!


Okay suka saya kongsikan sedikit ilmu yang sy baca melalui beberapa blog pakar hamil tentang fibroid. Menurut pakar sakit puan tak semua individu yang mendapat fibroid menunjukkan tanda atau simptom fibroid. Dan sekiranya ada tanda, tanda tersebut berbeza, ada yang kuat, ada yang sederhana.


Antara gejala yang sering dialami oleh penghidap fibroid adalah perubahan haid yang banyak, sakit semasa hubungan seks, mungkin kerap membuang air kecil dan juga air besar, pembesaran dalam rahim dan perut, keguguran dan infertiliti. Ini adalah kerana fibroid yang membesar kebiasaannya akan memberikan tekanan pada organ yang berada di sekitar rahim (uterus), iaitu pundi kencing dan hujung usus (rektum).

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kesihatan/20120902/kn_01/Fibroid-hadir-tanpa-gejala#ixzz3CXuowkFz



Dan nak dijadikan cerita bila dah ambil supplement seperti GLA tanda2 tersebut jadi obvious, apalagi terus salahkan supplement yang menyebabkan fibroid dan rahim bengkak sedangkan sakit tu mmg dah lama ada. Dan secara logiknya takkanlah hanya dengan memgambil GLA shaklee dalam masa 2 bulan terus cyst atau fibroid yang langsung tak pernah wujud jadi besar sampai 5-6 cm dan bengkak- bengkak? Sgt tidak masuk akal kan?


Dan susulan isu tersebut juga shaklee bertindak menghantar surat kpd si cikgu dan meminta penjelasan oleh beliau and her physician.





Di harap selepas ini isu2 yang tidak sahih jgnlah digembar- gemburkan. Jgn sampai pihak pengurusan shaklee mengambil tidakan menyaman individu2 ini. Kes naya nanti, kalau dah saman takde nya 20,30 ringgit, mau ribuan atau jutaan ringgit! Dan sebagai seorang yang bekerjaya professional seharusnya kita bertindak dengan saluran yang betul, bukan dengan cara ingin menjatuhkan sesuatu organisasi hatta memburukkan perniagaan/ produk org lain..


Jika benar produk Shaklee yang anda makan adalah merbahaya. Anda hanya perlu buat langkah-langkah di bawah.


1) Dapatkan BUKTI BERTULIS dari PAKAR PERUBATAN dan termasuklah BUKTI KAJIAN MAKMAL.
2) Selepas itu anda boleh buat report kepada bertulis di laman web ini BPFK Reporting Medicinal Problems (CONSUMERS)
3) Jangan lupa buat report polis di balai polis yang berdekatan.
4) Dan lagi proper, maklumkan pada Shaklee secara bertulis di email customerinquiry@shaklee.com.my.


Dan jika siapa2 yang mengalami kesan selepas pengambilan vitamin shaklee, itu adalah Healing Krisis atau Proses Pemulihan. Maklumat lanjut tentang healing krisis boleh berhubung dengan Distributor anda masing-masing..

Atau hubungi saya
Yeen Nor Asmin
SID 1078473

No comments:

Post a Comment