Sunday, September 14, 2014

Layan feeling sekejap...

Hi hello anyong...

Yeah akhirnya my laptop sembuh dan telah keluar dari bengkel! Hihi.. Nampaknya sudah tiada alasan lagi untuk tidak meneruskan aktiviti berblogging... Memang saya banyak mau cerita dan sematkan di sini namun, yelah kadang2 jadi SAHM pun boleh tahan juga pengurusan masa nih.. Lebih2 lagi jadi anak sulung jadi haruslah segala kerja rumah pun terbeban di bahu..bukan setakat kerja rumah, segala-gala lah dari shopping ke masak ke jadik driver adik2 ke sekolah.. My baby Nazif Zafri pula semakin aktif dan bijak.. Bila nampak mummy dia ni depan laptop / komputer jer trus dia pun mau datang sibuk2.. Actually banyak gambar juga nih mau sharing tapi semua masih dalam h/p, belum sempat pun transfer keluar.. Nanti saya share pelan2 k..

Haaa...malam ni buat apa? Kenapa tajuk kali ni pasal layan feeling pula? Oh..sebenarnya sambil tadi sy sambil transfer reward untuk anak-anak Shaklee, saya pasang lah lagu2 korea ni.. balad la pulak.. jadi TER-feeling.. Haha! Lawak x? OK - tidak., (saya ketawa sorg2).. 

Hmmm... syukur Alhamdullillah sekarang saya sudah naik rank Supervisor Shaklee.. Rasa2 macam kejap ja naik kan..rupanya mula2 tu je susah..tp lepas tu flow macam air.. Oh, senang je rupanya.. Anak2 shaklee pun semakin ramai dan setiap bulan saya akan bagi reward bagi mereka yang layak.. Awesome kan? InsyaAllah saya doakan mereka berjaya juga dalam Shaklee.. Sangat tidak best kalau sendiri2 sj dapat reward dari mama Shaklee.. Kalau boleh kegembiraan tu kita kongsi ramai2, barulah manis kan.. Dalam hati saya berniat sangat mahu tolong lagi ramai org yang susah.. Iya, memang ramai di antara kenalan saya mengeluh susah dari segi kewangan sehinggalah kerja dan juga kesihatan..tapiiii... yg lagi pelik, mereka tidak buat apa-apa pun untuk mengubah keadaan.. Auhh..sakit hati saya bila tau mcm ni.. macam mana keadaan mahu berubah kalau diri sendiri tidak buat apa-apa perubahan kan? Tell me..tell me..macam mana boleh saya bantu? Eh, tak kan saya kena bagi duit setiap bulan kat awak kot.. Bila ajak buat bisnes atau join Shaklee, ramai yang akan bagi seribu macam alasan.. Heh! Saya tidak paksa pun, semuaaaa dari kemahuan diri sendiri juga.. Tapi kena ingat perubahan tidak akan berlaku kalau kita sendiri tidak berusaha untuk dapatkannya.. Usaha itu tangga kejayaan! -- selalu dgr ayat ni dari bangku sekolah..

Okey, nampaknya layan feeling akan stop setakat di sini sebab bos kecik dah mengamuk.. Siap nangis guling2 di lantai tuh.. Adeh.. Airmata pun berjurai-jurai turun sudah.. Until next time..

TTFN

Yeen


2 comments:

  1. ������ peminat Korea juga KO no ah... apa reward ko bg anak2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha aha.. br perasan ada komen kak ren ni.. minat jg la sikit2.. siok baitu.. haha! reward macam2 sy bagi.. cash, produk shaklee - collagen, buku.. macam2 la.. biar kasi motivate sikit..

      Delete