Thursday, June 19, 2014

Susu badan berkurangan? Ketahui punca kemudian cari jalan penyelesaian


Salam.

Majoriti besar ibu2 yang menyusu akan segera mencari alternatif ingin membeli milk booster jika susu merudum / berkurangan.... risau fikir mahu mkn ape utk banyakkan susu...normal lah tu kan....kerana rata2 yang call saya ingin membeli supplemen kerana sedang mengalami susu merudum.... Entry kali ni saya sekadar ingin berkongsi info tentang punca kenapa susu kurang..kerana nanti kalu kita mkn milk booster dan susu still down.. sure stress..lagi tension..kan kan?..Jadi..jom kita semak punca2 susu sedikit atau tiada langsung:

>> Stress. Ini semua org mengalaminya.. baik ibu yg bekerjaya atau yg bekerja di rumah 24jam...

>> Teknik penyusuan yang salah..contoh aerola tu tidak melekap habis ke mulut babu..baby hanya hisap puting saja...

>> Kurang pam..atau dalam maksud yang lain tidak cukup rangsangan daripada bayi. ni apply kepada ibu2 yang bekerja....sepanjang siang tak berjumpa baby...sepatutnya kena rajin pam..ni skip sesi pam/pam atau pam kuang dari 6x sehari....utk ibu2 yang di rumah..kena sentiasa kasi direct breastfeed bila bersama dgn anak..

>> Tidak cukup rehat... terlalu penat yang melampau. Masa anak tido, buat kerja, bila nak tido anak dah jaga. Antara tips bila ada baby kecik ni, masa dia tido, curik tido sama.

>> Masalah hormon dan kesihatan

>> Penggunaan pil perancang (pil perancang memusnahkan vitamin B dalam bdn..sedangkan ibu2 memerlukan vitamin B utk produce susu)

>> Pengambilan pil antibiotik

>> Teknik pam yang salah / pam tak cekap...

>> Pemakanan yang tidak seimbang...suka makan fast food..bla bla bla...

Ini antara sebahagian punca2 yang saya rasa susu merudum... jika ada sesiapa yang expert..boleh lah tambah lagi.... Apabila kita dah tahu punca yg membuatkan susu kurang..barula kita cari jalan penyelesaian...kerana saya nak anda tahu Alfalfa (also act as milk booster) + ESP bukan semata2 jalan penyelesaian kepada susu merudum... Saya nak ibu2 semua tahu kepentingan vitamin kepada tubuh badan si ibu kerana ia membantu tubuh sihat dan melancarkan proses penghasilan susu ibu di tambah pula jika teknik hisapan bayi dan kekerapan pam yang konsisten... goodluck to all mothers out there...


Credit : PM Cery.


Berminat membeli produk Shaklee?
Hubungi saya

FB: Yeen Nor Asmin
Emel: noreen.isabella@gmail.com

No comments:

Post a Comment